În perioada 26 – 31 iulie (săptămâna a 5-a de tabără), 75 de copii care participă la activitățile Centrelor Educaționale Inovative „Alege Școala” din Dolhești și Schitu Duca (Iași) dar și din Mărașu (Brăila) și Letca Nouă (Giurgiu) au petrecut memorabile în tabăra „Licăr de Lumină”.

Timpul petrecut aici le-a oferit copiilor ocazia de a învăța lucruri noi în cadrul atelierelor de lucru, de a-și face prieteni și a socializa dar și de a explora muntele și a face mișcare.

Una dintre activitățile cele mai îndrăgite de copiii care participă la tabără este jocul de orientare cu elemente biblice. Iată câteva din elementele acestuia:

  • este un joc ce se desfăşoară în teren. Esenţa lui constă în parcurgerea unui traseu marcat, orientarea pe traseu făcându-se pe baza cunoştinţelor dintr-un subiect biblic, indicat ca bibliografie înainte de desfăşurarea concursului;
  • traseele corespunzătoare răspunsurilor greşite abat pe concurenţi de la drumul corect. Ele fie fac bucle cu revenire în punctul de plecare, fie se îndepărtează de traseul corect până într-un punct marcat (vizibil!) cu un indicator ce anunţă concurenţii că au ales o variantă greşită;
  • scopul acestui joc este de a oferi participanţilor posibilitatea mişcării în aer liber, de a forma spiritul de echipă, de a-i obişnui cu disciplina realizării unei sarcini în colectiv (şi nu pe baze individualiste) şi, cel mai important, de a studia cu atenţie texte biblice şi de a reţine cât mai mult din aceste texte;
  • pentru organizarea acestui joc este necesar un set de semne de marcaj şi indicatoare (pot fi confecţionate relativ uşor din materiale simplu de procurat; marcajele utilizate corespund cu marcajele turistice clasice utilizate în România: banda roşie, banda albastră, bandă galbenă, cruce roşie, cruce albastră, cruce galbenă, punct roşu, punct albastru, punct galben, triunghi roşu, triunghi albastru, triunghi galben;
  • jocul este foarte practic și folositor pentru copii ce sunt pentru prima dată în drumeție la munte. Pe panourile folosite în timpul jocului sunt informații despre: flora, fauna, monumente naturale, rezervațiile naturale, obiective cultural-istorice, tradiții etc. specifice zonei. Cu ajutorul întrebărilor biblice, participanții se întorc la întrebare/panou și rețin o mulțime de informații.

La finalul taberei, cei 75 de copii și-au spus „la revedere” și au plecat, încărcați cu premii și amintiri, înapoi spre casă. Nu au plecat însă fără a împărtăși câteva din gândurile și impresiile lor:

Mi-a plăcut că am ajuns aici să vă pot cunoaște și să pot cunoaște lucruri noi, prieteni noi, jocuri noi. Mi-a plăcut jocul cu saci, cu fotbal, la poieniță. Și cine știe, o să ne vedem poate și altă dată. Vreau să știți că vă iubesc pe toți din grupa Cunoaștere.”

“În primul rând mi-a plăcut când am văzut Crucea Caraiman (…) apoi o mulțime de minunății – de la cea mai mică piatră până la clădirile ridicate de aici, fiecare cu o poveste și cu amintiri care au fost descoperite.”

“Mie mi-au plăcut foarte mult sportul, pictura. Mă bucură muntele. Mai vreau să vin. Vreau să mă fac pictor și profesor.”

“Mie, în primul rând, mi-a plăcut de profesori și mai ales de jocurile făcute de către ei. Mi-a făcut plăcere să ne jucăm și să comunicăm cu voi. Și, în al doilea rând, mi-a plăcut să pictez și să ma distrez împreună cu dvs.”

 

Leave Comment